HISSA & DISSA

Denna vecka dissar jag Eurovision. Jag tycker det är så tråkigt nu mera när typ alla låtar är på engelska i Eurovision. Det var mycket roligare att se för några år sedan när alla låtar sjöngs på sitt egna språk. Men nu känns det inte som om man kollar på Eurovision längre. I år var det typ bara två låtar som spelades på sitt egna språk, medans alla andra låtar var på engelska.
Jag hissar alla hjälpmedel som finns till dom som behöver mer stöd. Då menar jag inte t.ex kryckor eller sådana saker. Utan jag menar sådana saker som hjälper om man har svårt för att läsa. Det finns massa olika hjälpmedel till t.ex datorn. Då finns det sådant som hjälper för stavning eller om man vill att en röst ska läsa upp en mening man har strukit under eller en ordbok inlagt på datorn där det står vad olika ord betyder.
Det finns även en slags linjal som man använder när man läser en bok.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: