våffeldags;)

hej hej allihopa nu har jag kommit hem från skolan och håller på att göra våfflor:). mmmm vaaaaad gooooootttttt!:D. jag älskar våfflor, pannkakor, plettar, och ungspannkaka:). fast våfflor är nästan godast:D. dom är knapriga och roliga att göra;). det är lite konstigt för i norrland säger man plettar till pannkakor, mini plettar till plettar, och pannkaka till ungspannkaka:P. fast tänk, dom tycker säkert att det vi säger låter konstigt:P.
men tänk om inte pannkakor skulle heta pannkakor utan nått helt annat:S. tänk om pannkakor skulle heta gurka och gurka skulle heta pannkaka:S, det skulle inte vara helt klokt. vilken tur att det inte är så;).
undra egentligen vem/vilka som hittade på alla orden och hur dom kom på det:P.
jag ska hitta på ett eget ord:). hhhmmmm!!
jooooo nu vet jag!, mitt nya ord är reol:D. det är en blandning mellan regn och sol:D och menas med att det regnar fast det är sol ute:). hitta på ett nytt ord du också och skriv det som en komentar så kan jag läsa alla roliga ord:D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: