HISSA & DISSA

Denna vecka DISSAR jag gamla människor som blir sura när barn leker. Har ni tänkt på att det finns många gamlingar som blir jätte sura och griniga när några barn leker till exempel kull. Jag skulle förstå dom om man höll på att skrika och så på kvällen, eller om man förstör eller inkräktar. Men oftast är det inte så. Barn har rätt till att leka var de vill, bara dom inte inkräktar på någon annans tomt. Det här hände igår när vår familj var på middag hos några vi känner. Vi höll på att leka Coca Cola, då en rätt så gammal man blev sur på en av oss för att han gömde sig brevid en buske utanför hans tomt. Mannen tog tag i hans öra och sa... "gå här ifrån din feta, griniga bebis". Men vi sa till de vuxna så dom gick och sa till mannen, så fick han säga förlåt och han sa att det inte ska hända igen. Jag tycker inte det är rätt. Förstår dom inte att barn blir rädda för dom.
Denna vecka HISSAR jag folk som vågar säga ifrån. Det är inte många som vågar säga ifrån eller stå för vad man själv tycker och tänker. Men sen finns det sådana människor som står för det de säger, eller vågar skälla på någon när den gör något fel. Människor som kan säga vad de tycker och tänker, och som kan stå emot är ofta starka i sig själva. Om man bara gör som andra eller tycker som andra, blir man bara tråkig, och är ofta osäker. Folk vill ha sådana som kan ta egna initiativ.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: